Kampanyalar
Buradasınız: Anasayfa » Otomobil Haberleri » Yeni Honda CR-V Hybrid, Teknik Özellikleri ve Yakıt Tüketimi
Yeni Honda CR-V Hybrid, Teknik Özellikleri ve Yakıt Tüketimi

Yeni Honda CR-V Hybrid, Teknik Özellikleri ve Yakıt Tüketimi

Yeni Honda CR-V Hybrid, Yakıt Tüketimi ve Teknik Özellikleri

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, lansmanı yapılan Honda CR-V Hybrid modeline ilişkin de bilgiler verdi.

Honda CR-V Hybrid’in Honda’ya özgü i-MMD teknolojisi ile yola çıkan ilk araç olduğunu belirten Kılıçer, “Honda CR-V Hybrid, elektrik motoru devredeyken benzinli motorun elektrik üretmesini sağlayan bu teknoloji sayesinde yakıt ve elektrik enerjisini en verimli şekilde kullanmayı sağlıyor. Elektrikli Sürüş, Hybrid Sürüş ve Benzinli Sürüş olmak üzere üç farklı sürüş modu arasında otomatik olarak geçiş yapılmasını sağlayan i-MMD teknolojisi, sürücünün sürüş modları arasında geçiş yapma ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Bu da Honda CR-V Hybrid’i klasik hibrit araçlar arasında farklı kılıyor.” şeklinde konuştu.

Yeni Honda CR-V Hybrid’in mevcut CR-V’nin sofistike ve sportif dış görünümünü yansıttığını dile getiren Kılıçer, aynı zamanda Honda CR-V Hybrid’in de karasöre bütünleşmiş şasisi, sahip olduğu sürüş dinamikleri, asfalt ve off-road performansı, üstün konfor seviyesi ile tüm zamanların en güvenli CR-V’si olma özelliğini de taşıdığını sözlerine ekledi.

Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura ise Honda’nın bugüne kadar dünyada 3 milyona yakın hibrit araç sattığını söyledi.

Honda olarak insana verdikleri değeri, insanlığı daima ileri taşıyarak gösterdiklerini dile getiren Tsumura, “Tıpkı 1999 yılında hibrit teknolojisini Avrupalı kullanıcıların, 2007 yılında ise Türk kullanıcıların hayatına ilk katan marka olmamız gibi. O günden beri, süper spor modelimiz NSX de dahil olmak üzere hibrit otomobil sayımız hızla artmaya devam ediyor. Günümüz Formula 1 teknolojisinde hem Red Bull hem de Toro Rosso takımlarında kullandığımız hibrit motor her geçen gün yarış performansını artırarak hedefine emin adımlarla ilerliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

“Şimdi de yeni CR-V ile i-MMD adını verdiğimiz en gelişmiş hibrit teknolojimizi size sunmanın heyecanını yaşıyoruz.” diyen Tsumura, CR-V Hybrid modelini 2030 global vizyonları kapsamında çok önemli bir kilometre taşı olarak gördüklerini ve ilk defa CR-V Hybrid’te kullandıkları i-MMD motor teknolojisi ile yeni bir dönem başlattıklarını bildirdi.

Honda CR-V Hybrid’in Avrupa’da 30 bin satış adedine ulaşmasını öngördüklerini belirten Tsumura, “Türkiye’de hibrit araçların algılanması hızla arttı. 2016 ve 2018 sonuçlarına göre, Avrupa’da hibrit araç seçeneğini düşünenlerin oranı yüzde 18’den yüzde 34’e yükselirken, dizel düşünürlerin oranı yüzde 73’ten yüzde 59’a düştü. Bu verilerin, hibrit teknolojisinin önümüzdeki dönemi belirleyeceği en önemli göstergeler olduğuna inanıyoruz.” dedi.

Öte yandan, Avrupa’da satışa sunulan ilk hibrit Honda SUV modeli olan ve i-MMD teknolojisi ile rakiplerinden ayrışan Honda CR-V Hybrid, Türkiye’de 20 Temmzu’da 450 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Yakıt verimliliği ve sürüş performansı sunan i-MMD teknolojisinin kullanıldığı ilk model olan Honda CR-V Hybrid de tüm zamanların en güvenli SUV’u olma özelliği taşıyor.

Honda CR-V Hybrid’in sisteminde, var olan güç kaynakları arasında sorunsuz geçiş yapmayı sağlayan İ-MMD teknolojisi kullanılıyor. Honda CR-V Hybrid bu teknolojiyi kullanarak yola çıkan ilk araç oldu.

Honda’nın 2025 yılı ‘Elektrikli Vizyon’ stratejisi kapsamında geliştirilen, sürüş koşullarındaki yüksek verimlilik seviyesi ile Avrupa genelinde başarısını kanıtlayan i-MMD Hybrid teknolojisi, iki adet güçlü elektrik motoru ile bir adet 2,0 litre hacimli i-VTEC Atkinson döngüsüne sahip benzinli motoru bir arada kullanıyor. Ayrıca İ-MMD teknolojisi tamamen yenilikçi güç ve aktarma organı ile geleneksel mekanik şanzımana olan ihtiyacı da ortadan kaldırarak pratik bir çözüm sağlıyor.

i-MMD teknolojisi, mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sağlamak için “Elektrikli Sürüş”, “Hybrid Sürüş” ve “Benzinli Sürüş” olmak üzere üç farklı sürüş modu arasında otomatik olarak geçiş yapabiliyor.

Elektrikli Sürüş Modu’nda lityum-iyon bataryanın sağlamış olduğu enerji elektrik motoruna yönlendiriliyor ve benzinli motor kapalı tutularak elektrik motoruyla tekerlekler harekete geçiriliyor.

Hybrid Sürüş Modu’nda benzinli motor jeneratör olarak görev yapan ikinci elektrik motoruna güç veriyor. Jeneratör olarak görev yapan ikinci elektrik motoru diğer elektrik motoru için ilave elektrik enerjisi üretiyor.

Benzinli Sürüş Modu’nda ise kilitli bir kavrama benzinli motor ile tekerlekler arasında doğrudan bağ kuruyor.

Ayrıca özgün bir dijital gösterge ekranına da sahip yeni Honda CR-V Hybrid, bu ekran o anki sürüş modunu gösterirken aynı zamanda sürücünün aracı harekete geçirme noktasında hangi güç kaynağının nasıl davrandığını anlamasını da sağlıyor.

Sistem lityum-iyon bataryanın şarj durumunu veya grafikler halinde sistemin enerji tüketimini gösteriyor.

Ayrıntılı ve güncel bilgileri Honda Yetkili Satıcılarından alabilirsiniz.





Audi Web Site        Mercedes Web Site        Bmw Web Site