Kampanyalar
Buradasınız: Anasayfa » Otomobil Haberleri » Hyundai IONIQ 5 N Özellikleri
Hyundai IONIQ 5 N Özellikleri

Hyundai IONIQ 5 N Özellikleri

Hyundai IONIQ 5 N Özellikleri
Hyundai IONIQ 5 N Özellikleri

Hyundai, Türkiye’de heyecanla beklenen elektrikli modeli IONIQ 5 N’i satışa sundu. Dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip bu araç, 650 beygir gücünde yüksek performanslı bir elektrik motoru ile donatılmış. IONIQ 5 N’in en belirgin özellikleri, günlük kullanımda spor otomobil performansı, virajlardaki üstün yeteneği ve yarış pisti koşullarındaki kabiliyeti olarak öne çıkıyor.

Hyundai, elektrikli araçlar konusunda iddialı olduğunu 650 beygir gücüne sahip bu sportif modelle bir kez daha gösteriyor. Yüksek performanslı araçlar için oluşturulan N markasının ilk elektrikli aracı olan IONIQ 5 N, tasarımı ve pistlerdeki başarılarıyla elektrikli otomobillere bakış açısını değiştiren bir model haline geliyor. Performansı artırmaya yönelik her detayın titizlikle tasarlandığı IONIQ 5 N, elektrikli araçlar için sportiflik ve aerodinamik tasarımın buluştuğu bir örnek sunuyor. 2024’te “Dünyanın Yılın Performanslı Otomobili” ödülüne layık görülen IONIQ 5 N, aynı ödüle Top Gear gibi prestijli bir program tarafından da seçilerek bu başarısını taçlandırdı.

Mükemmel Aerodinamik Tasarım
Hyundai’nin Kore’deki Ar-Ge merkezi Namyang ve Almanya’daki Nürburgring test pisti, markanın “N” serisinin gelişiminde büyük bir rol oynuyor. Bu iki bölge arasındaki yakın ilişki, “N” modelinin temelini oluşturuyor. Sürüş keyfini ön planda tutarak tasarlanan N serisi, hem günlük kullanımda hem de yarış pistlerinde mükemmel performans sunuyor.

IONIQ 5 N, aerodinamik özelliklerinin yanı sıra görselliği de ön plana çıkaran detaylarla donatılmış. Parlak siyah ön tampon, damalı bayrak deseni taşıyan ızgara ve aktif hava perdeleri, hem aerodinamik performansı hem de soğutma kapasitesini artırıyor. Arka spoiler, difüzör ve hava çıkışları ise yere basma kuvvetini artırarak yol tutuşunu güçlendiriyor. Daha alçak, geniş ve büyük lastikleriyle agresif bir duruş sergileyen IONIQ 5 N, yarış pistindeki performansını da artırıyor. Modelin ön ve arka tamponları, mevcut IONIQ 5’e göre sırasıyla 25 mm ve 55 mm daha uzun, ayrıca ön ve arka süspansiyonlar, daha düşük bir ağırlık merkeziyle yeniden tasarlanmış.

Araç, 20 mm daha alçak bir yapıya sahip olup, alt kısmında 50 mm daha geniş bir difüzör kullanıyor. Bu tasarım, 80 mm daha uzun bir otomobil profili oluşturuyor. Performans için özel olarak geliştirilmiş Pirelli 275/35 R21 P-Zero EV N lastikler ve 21 inç alüminyum jantlar, sürüş deneyimini zirveye taşıyor. IONIQ 5 N, Türkiye’de özel “Performans Mavisi” rengiyle satışa sunuluyor.

Sürdürülebilirlik ve Çevre Dostu Tasarım
Hyundai, IONIQ serisinde sürdürülebilirliği ön planda tutarak çevre dostu malzemeler kullanmaya özen gösteriyor. İç mekanda geri dönüştürülebilir kağıttan üretilmiş dekoratif detaylar, şeker kamışından elde edilen biyolojik PET iplikler, biyolojik TPO ve saf deri gibi malzemeler öne çıkıyor. Ayrıca, çevreye duyarlı tasarım anlayışının bir parçası olarak geri dönüştürülmüş lastik pigment boyası ve poli Alcantara kumaş kaplamalar da kullanılmış. Bu uygulamalar, Hyundai’nin çevreye duyarlı yaklaşımını somut bir şekilde gösteriyor.

Sportif ve Modern İç Mekan

IONIQ 5 N’in iç tasarımı, bir yarış otomobili konseptiyle şekillendirilmiş. Düşük oturma pozisyonuna sahip N Racing Bucket spor koltuklar, özel mod düğmeleri bulunan yeni N direksiyonu ve sabit orta konsol, mükemmel bir sürücü ergonomisi sağlıyor. Pist sürüşüne yönelik optimize edilmiş direksiyon simidi, koltuklar, kapı panel kaplamaları ve metal pedallar, N logolu detaylar ve hafifletilmiş parçalarla tamamlanmış.

IONIQ 5 N’in sürüş keyfini en üst düzeye çıkarmak için, iki farklı butonla aktive edilebilen “Custom 1 & Custom 2” gibi özelleştirilebilir sürüş modları mevcut. Ayrıca, N Grin Boost (NGB) düğmesi, aracın karakterini 10 saniyeliğine değiştirerek maksimum hızlanma ve heyecan sağlar, bu özellik pistteki en hızlı zamanları elde etmek için ideal.

Araç iç mekanında sürücüye ekstra destek sağlayan unsurlar da bulunuyor. Orta konsol, diz pedleri, kaval kemiği desteği ve rahat kol dayanağı, özellikle yüksek G kuvvetleri altında vücut direncini korumaya yardımcı oluyor. Bununla birlikte, IONIQ 5 N, günlük kullanım için C tipi USB bağlantıları, kablosuz şarj ünitesi ve bardak tutucular gibi özellikler de sunuyor. N koltuklar, keskin virajlarda güçlü yanal hızlanmalara karşı vücudu sıkıca kavrayacak şekilde güçlendirilmiş. N Racing Bucket koltuklar, yüksek performanslı sürüş deneyimi isteyen kullanıcılar için tasarlanmış ve mevcut modele göre yaklaşık 20 milimetre daha alçak konumlandırılmış.

Yüksek Performans ve 650 Beygir Güç

Hyundai’nin E-GMP (Elektrik Global Modüler Platformu) ile üretilen IONIQ 5 N, 21.000 devire kadar çalışan iki elektrik motoruna sahip. 84 kWh’lik yeni nesil batarya ile güçlendirilen bu araç, 448 kW/609 PS ve 740 Nm tork (NGB devredeyken 478 kW/650 PS ve 770 Nm) sunuyor. Maksimum 260 km/s hıza ulaşabilen IONIQ 5 N, 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3,5 saniyede (NGB ile 3,4 saniye) tamamlıyor. Tamamen elektrikli aracın menzili ortalama 448 kilometre olarak belirlenmişken, şehir içi sürüşte bu değer 589 km’ye kadar çıkabiliyor (WLTP).

Üstün Viraj Performansı

IONIQ 5 N, virajlardaki üstün kabiliyetini, özel olarak geliştirilmiş yürüyen aksam ve aktif sistemlere borçlu. Gelişmiş stabilite ve çekiş kontrol sistemleri sayesinde olağanüstü bir sürüş deneyimi sunan araç, normal bir elektrikli araca kıyasla çok daha dinamik bir yapıya sahip. Motor ve batarya yerleşimi, performanslı sürüşlerde yanal kuvveti artıracak şekilde optimize edilmiş.

Aracın her iki ucundaki entegre tahrik aksları ve elektrik motoru, yüksek torka dayanacak şekilde güçlendirilmiş. Performans odaklı fren sistemi, 650 beygir gücüne sahip bu aracı rahatlıkla durdurabilecek kapasiteye sahip. Önde 400 mm, arkada ise 360 mm çapında büyük diskler bulunan sistem, hibrit diskler, monoblok dört pistonlu kaliperler, yüksek sürtünmeli fren balataları ve özel hava soğutma sistemleriyle donatılmış. Bu sayede fren ısısı daha düşük seviyelerde tutulurken, soğutma verimliliği artırılmış.

IONIQ 5 N: Güçlü ve Yenilikçi Sürüş Sistemleri

IONIQ 5 N, motor sporlarından ilham alan güçlü bir rejeneratif fren sistemi olan N Brake Regen ile donatılmış. Bu sistem, endüstri lideri bir maksimum 0,6 G yavaşlama kuvveti sunuyor. Elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlardan daha ağır olması, fren sistemlerinin çok daha güçlü olmasını gerektiriyor. Bu nedenle, hidrolik frenler gerektiğinde ekstra kuvvet uygulayarak pistte daha fazla dayanıklılık sağlıyor. N Brake Regen ile hidrolik frenler arasındaki mükemmel uyum, sürücü tarafından hissedilmeyen bir geçiş sağlıyor. Bu sistem, IONIQ 5 N’in denge ve çekiş kontrol sistemleriyle birleşerek heyecan verici bir sürüş deneyimi oluşturuyor. Araç, üstün viraj kabiliyetini, 42 ek kaynak noktası ve 2,1 metrelik ek yapıştırıcı ile destekliyor.

Yarış Pisti Performansı ve Yenilikçi Teknolojiler

N Pedal, Hyundai i20 N WRC’de de kullanılan ve hızlı tepki veren bir özellik olarak, sürüş sırasında mükemmel yol tutuşu sağlıyor. Bu akıllı yazılım, anında devreye girerek gaz kelebeği hassasiyetini artırıyor. N Pedal, i-Pedal rejeneratif frenleme sistemine benzer bir teknolojiyi kullanırken, enerji verimliliğinden çok daha fazla virajın hızlı ve heyecanlı alınmasına odaklanıyor. Arka aksta, yavaşlatıcı kuvvetle agresif bir ağırlık aktarımı yaratılarak, virajlara daha keskin girilmesi sağlanıyor.

N Drift Optimizer ise drift açısının korunmasına yardımcı olurken, “Torque Kick Drift” işlevi ile sürücülere daha hızlı drift yapma imkanı sunuyor. Bu sistem, arkadan itişli araçların debriyaj tokatlama hareketini simüle ederek drift deneyimini daha heyecanlı hale getiriyor.

IONIQ 5 N, N Tork Dağıtımı (NTD) özelliği ile gücü ön ve arka akslar arasında kaydırabiliyor. Sürücüler, 11 farklı seviyede tork dağılımını değiştirebiliyor, böylece farklı sürüş koşullarına göre aracı kişiselleştirebiliyor.

Elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (e-LSD) ise arka tekerleklere gönderilen kuvveti kontrol ederek yüksek hızlarda viraj performansını artırıyor. Bu sistem, 1.800 Nm’lik artırılmış tork kapasitesine sahip, böylece daha iyi bir sürüş deneyimi ve dengeleme sağlanıyor.

N Launch Control ise sıfırdan kalkışlarda en iyi ivmelenmeyi elde etmek için üç farklı çekiş seviyesi sunuyor (düşük, orta, yüksek). Bu özellik, sürücülere pistte profesyonel bir yarış aracı gibi kullanım imkanı tanıyor.

N Race modu, sürücülere otomobilin enerji kullanımını doğrudan kontrol etme fırsatı tanıyor. Sürücüler, “Dayanıklılık” ya da “Hızlanma” stratejilerini seçerek yarış pistinde en verimli enerji yönetimini yapabiliyorlar. “Dayanıklılık” modu, gücü sınırlayarak sıcaklığın daha geç ve yavaş bir şekilde artmasını sağlarken, “Hızlanma” modu, güç ve soğutmaya öncelik vererek daha efektif bir enerji kullanımı sunuyor.

N e-Shift ve N Active Sound+, IONIQ 5 N’in sürüşünü daha dinamik hale getiren diğer önemli teknolojiler. N e-Shift, içten yanmalı motorlardaki 8 vitesli çift kavramalı şanzımanın davranışını simüle ediyor, böylece sürücüler güç dağılımı üzerinde daha fazla kontrol hissi elde ediyor. Hem manuel hem de otomatik vites değiştirme seçenekleri sunarak, sürücülere kişisel tercihlerine göre farklı bir sürüş deneyimi sağlıyor. Bu sistem, bir devir sınırlayıcıya sahip, tıpkı manuel şanzıman modunda olduğu gibi.

IONIQ 5 N, tüm bu özelliklerle, sürücülerine olağanüstü bir yarış pisti deneyimi sunarken, aynı zamanda günlük kullanımda da üst düzey bir performans sergiliyor.

IONIQ 5 N: Sürüş Deneyimini Duyusal Olarak Zenginleştiren Teknolojiler

IONIQ 5 N, sürüş deneyimini daha heyecan verici hale getiren N Aktif Ses (N Active Sound+) teknolojisiyle donatılmış. Benzinli modellerdeki egzoz seslerini taklit ederek, elektrikli otomobillere de heyecan verici bir işitsel deneyim sunuyor. N e-Shift ile entegre olan bu sistem, üç farklı ses modu sunarak hızı ve gaz kelebeği konumunu temel alarak sesi sürekli olarak düzenliyor. Bu dinamik ses tasarımı, sürücülere gücü hissedebilmek için akustik bir referans sağlıyor. Otomobilin ön ve arkasındaki harici hoparlörler, hız arttıkça sesi dışarıya veriyor, böylece sürüş boyunca duyusal bir deneyim ortaya çıkıyor. Özellikle i20 N ve i30 N modellerinde gördüğümüz egzoz patlamaları, bu modelde yapay bir ses olarak karşımıza çıkıyor. Bu teknoloji, içten yanmalı motorların sesine alışkın olan sürücüler için elektrikli aracın sessizliğini heyecan verici bir sese dönüştürerek adrenalin dolu bir deneyim sağlıyor. Ayrıca, yüksek kaliteli müzik zevki için Bose tarafından üretilen premium ses sistemi de aracın içinde bulunuyor.

N Road Sense (NRS) ise sürüş deneyimini bir adım daha ileriye taşıyor. Bu sistem, çift kavisli yol işaretlerini otomatik olarak tanıyıp sürücüye N modunu etkinleştirmesini öneriyor. Bu sayede, virajlı yollarda sürücüler daha heyecan verici ve dinamik bir sürüş yaşayabiliyor.

Termal Isı Yönetimi ve Performans İyileştirmeleri

IONIQ 5 N, yarış pisti koşullarında bile yüksek performans sergileyebilmek için gelişmiş termal ısı yönetimi sistemine sahip. Otomobil, aşırı ısınma nedeniyle oluşabilecek güç kayıplarını önleyerek rakiplerine kıyasla daha yüksek bir direnç sunuyor. Geliştirilmiş pil termal yönetim sistemi, artırılmış soğutma alanı, motor ve pil soğutucusu ile donatılmış. Ayrıca, bağımsız radyatörler kullanılarak, yoğun pist sürüşleri öncesinde ve sırasında aracın soğutma kapasitesi artırılmış. Bu özellik, IONIQ 5 N’in uzun süreli pist kullanımlarında yüksek performans sergilemesini sağlıyor.

Aracın Track SOC (şarj durumu) özelliği, pistte geçirilen süre boyunca pil tüketimini otomatik olarak hesaplar. Bu sistem, sürüş stiline ve aracın performansına göre enerji yönetimini optimize ederek, pistte maksimum performans sağlanmasına olanak tanır.

Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri ve Güvenlik

IONIQ 5 N, sadece yüksek performansla değil, aynı zamanda Hyundai Smart Sense gelişmiş sürücü destek sistemleriyle de donatılmış. Bu sistemler, aracın güvenliğini ve rahatlığını artırmak için sürücüsüne yardımcı olur. IONIQ 5 N, zorlu yarış pisti koşullarında bile güvenliği en üst düzeye çıkaran bu ileri seviye özelliklerle donatılmıştır. Performans ve güvenliği bir araya getiren bu araç, sürüş sırasında gerekli tüm güvenlik özelliklerini standart olarak sunuyor.

Bu donanımlar, IONIQ 5 N’in sadece heyecan verici bir sürüş deneyimi değil, aynı zamanda güvenli ve konforlu bir yolculuk sunduğunu da gösteriyor.

IONIQ 5 N: Teknolojik Yeniliklerle Dolu İç Mekan ve Performans Özellikleri

IONIQ 5 N, Hyundai’nin yüksek çözünürlüklü 12,3 inç bilgi-eğlence ekranı ve dijital gösterge paneli kombinasyonuyla sürücüsüne etkileyici bir görsel deneyim sunuyor. Bu geniş ekranlar, özellikle N modu ile tüm sürüş parametrelerini ve yarış ayarlarını kişiselleştirmenize olanak tanıyor. Aracın performans odaklı yapısı, Eco moduna geçiş yaparak, düşük enerji tüketimi ile şehir içi kullanım için uygun bir hale geliyor. Bu özellik, aracı hem yüksek performans hem de verimli bir şehir otomobili olarak kullanmayı mümkün kılıyor.

IONIQ 5 N’in bir diğer dikkat çekici özelliği ise Head-Up Display (HUD) teknolojisi. Bu sanal gösterge, ön camda sürücünün görüş alanına önemli bilgileri yansıtarak sürücünün yola odaklanmasını sağlıyor. Navigasyon, güvenlik uyarıları ve çevresel bilgileri hızla görmenizi mümkün kılar. Dijital dikiz aynası ise yüksek çözünürlüklü geri görüş kamerası görüntülerini sürekli olarak yansıtarak sürücünün güvenliğini artırıyor ve bu özellik istenirse kapatılabiliyor.

V2L (Vehicle-to-Load) özelliği, IONIQ 5 N’in sunduğu pratik yeniliklerden biri. Bu sistem sayesinde, araç kapalıyken bile bataryadaki enerjiyi dış cihazları şarj etmek ya da çalıştırmak için kullanmak mümkün. Bu özellik, özellikle hafta sonu kaçamaklarında veya dış mekan etkinliklerinde aracı bir güç kaynağı olarak kullanma imkanı tanır, böylece günlük hayatta büyük bir pratiklik sağlar.

Hyundai N Performanslı EV’lerinin Geleceği

Hyundai’nin N departmanı, 2017’den bu yana içten yanmalı motorlara sahip performanslı modellerin yanı sıra elektrikli araçlara da odaklanarak, sürdürülebilir yüksek performansı hedefliyor. IONIQ 5 N, içten yanmalı motorlardan sonra gelen ilk elektrikli N modeli olarak, markanın EV performansına ne denli önem verdiğini gösteriyor.

N mühendisleri, RN24 adlı yeni konseptle gelecekteki yüksek performanslı elektrikli araçların yönünü gösteriyor. Bu konsept, IONIQ 5 N’in gelişmiş güç elektroniği sistemini ve yeni nesil yazılımı birleştirerek, WRC (Dünya Ralli Şampiyonası)‘nden ilham alan bir şasiyle performans ve çevikliği en üst düzeye çıkarıyor. Henüz bir konsept olan RN24, Hyundai’nin gelecekteki elektrikli yol versiyonları ve motorsporları için büyük bir heyecan yaratıyor ve N departmanının gelecekteki elektrikli performans araçlarının ipuçlarını veriyor.

IONIQ 5 N, sadece bir elektrikli araç değil, aynı zamanda geleceğin performanslı elektrikli araçlarının habercisi. Hem şarj edilebilir özellikleri hem de sürüş dinamikleriyle, kullanıcılarına hem günlük yaşamda hem de pistte heyecan verici bir deneyim sunuyor.





Otomobil Arıza Kodları